
PROGRAMAREA PENTRU “USER-UL” DIN MINE
August 20, 2024
Ce inseamna “Accept cookie”?
August 20, 2024Mai țineți minte vremurile în care pandemia ne-a închis în casă? Mai țineți minte când toată lumea a descoperit serviciile de livrări și toți comandam din supermarket că nu avea nimeni chef să se îngrămădească la coadă cu vârstnicii, că toți se găseau să iasă la magazine fix când noi restul ieșeam de la muncă?
Eu le țin minte pentru că a fost cea mai misto perioadă a vieții mele: intram pe aplicația de curierat, puneam în coș ce aveam și nu aveam chef – de nevoie nu mai zic – și în 90 de minute maxim erau toate la ușa mea: baxuri de apă, plase cu portocale, detergent și tot ce nu aveam chef să car.
Se mai întâmpla din când în când să mi se greșească puțin comanda, sau să se omită un produs din zecile puse în coș; moment în care dădeai mesaj la support și aceștia îți răspundeau foarte frumos cu: „Ne pare rău că experiența ta a fost nesatisfăcătoare. Poftim înapoi banii pe produse, reducere la următoarea comandă și (eventual) transport gratuit pentru următoară comandă”.
Ce frumos…
Întrebarea mea a fost: ce naiba s-a întâmplat cu aceste minunății de vremuri?
Ei bine, iubitul meu foarte deștept și programator are un răspuns foarte tehnic și interesant. Dar eu am să-l simplific pentru toată lumea, sub forma unei povești:
„A fost odată ca niciodată, a venit pandemia. Toți am fost închiși în case. Mulți și-au pierdut locurile de muncă. Mulți au devenit nemulțumiți de salariile pe care le câștigă. Între timp toate s-au scumpit. Când nu prea ai ce să faci și nici bani începi să te plictisești. Când te plictisești îți vin idei. Și aici s-a întâmplat: OAMENILOR LE-AU VENIT IDEI! Idei de genul: „O să mă fac programator.! IT-iștii fac bani!” Zis și făcut: au apărut IT-iști după pandemie ca ciupercile după ploaie. Ce urmează e foarte simplu, matematic și logic: Dacă ai puțini IT-iști, accepți oferta pe care ei ți-o oferă pentru a-ți realiza proiectul. Dacă ai mulți IT-iști, cauți o ofertă mai bună (adica mai ieftin – cum le place la români). Sfârșit.
Întorcându-ne în zilele noastre, în ultima lună s-a întâmplat să comandăm de 4-5 ori pizza, de la două brand-uri diferite. De fiecare dată ceva s-a întâmplat cu comanda noastră: ba nu ne găseam adresa în sistem, ba nu se sincroniza livratorul cu timpul de așteptare, ba nu puteam modifica adresa și datele personale în sistem și mai mult, nici ei nu ne puteau modifica datele în sistem. Astfel, nu am putut fi contactați. Odată, pentru că nu am putut modifica datele personale în sistem, a trebuit să scriem: „Numărul nostru de telefon este…….. (și am scris numărul meu). Când a ajuns comanda, de nicăieri îi suna telefonul iubitului meu cum că a ajuns comanda. Gen WTF?!
Mi-am făcut mulți nervi….ba chiar am renunțat la unele dintre restaurantele de la care comandam din cauza sistemelor de livrare. Nu mai spun a firmelor de curierat…
În final am un mesaj pentru toți cei care „strâng cureaua” când vine vorba de partea de IT: „Domnul care face reducere când vine vorba de IT, vă rog eu, vă facem o ofertă bună, promit. Ne înțelegem noi cumva. Numai nu ne mai chinuiți, vă rugăm noi, cu toate sărăciile de site-uri și aplicații. Vă rugăm noi mult! Vă las și un link unde ne găsiți: https://nibiru-it.ro/